آدرس
کیش - فاز۴ صنعتی (شهرک کارگاهی) پلاک ۶۰
شماره تماس
00987644451028 - 00989133115090
ساعات کاری
8 صبح الی 18 بعدازظهر

موارد مهم نگهداری از قایق

۶ شهریور ۱۴۰۱ 37 بازدید بدون دیدگاه

موارد مهم نگهداری از قایق

هر وسیله دریایی و سفر , دارای نکات نگهداری و چک لیستی میباشد , که در این پست قایق طلایی چندین مورد از آنها رو براتون توضیح میدیم.

1 – سیستم برق قایق را بررسی کنید.

سیستم های الکتریکی میتوانند پیچیده باشد و ممکن است نقاط خرابی متعددی داشته باشد.میتوانید قبل از خروج شناو یک آزمایش ساده را انجام دهید.بهترین وسیله برای بررسی ولت متر است , اما شاید بهتر باشد بررسی را تحت نظر متخصص انجام دهید.

 

 
 
2 – تمام اثات داخلی را چک کنید.

وسایل و اثاث داخلی که از جنس پارچه هستند کوچکترین آسیب پذیری داشته باشند , بر روی آب , به سرعت میتوانند خراب شوند , برای همین به طور مرتب از این مواد مراقبت و آنها را تعویض کنید.

 
 

 

3 – تمام طناب ها , زنجیرها , لنگرها و وسایل اتصال را تست کنید.
برای به حداقل رساندن خطر واژگونی در حین لنگر انداختن , بارگیری با حمل و نقل قایق, علائم شکستگی و زنگ زدگی را بررسی کنید.

 

 
4 – فیلتر های سوخت و هوا
موتور قایق برای عملکرد صحیح به سوخت و هوای تمیز نیاز دارد.اگر آنها نادیده گرفته و کثیف شوند , میتواند بر عملکرد موتور تاثیر و باعث آسیب شود.
 
 
5 – لوله کشی و تهویه هوا
اگر قایق شما مجهز به کولر گازی و لوله کشی است , باید به طور مرتب آنها را بررسی کنید . به ویژه برای سیستم لوله کشی ضروری میباشد چرا که میتواند مشکلاتی ایجاد کند که فورا قابل تشخیص نباشد. مانند نشتی لوله در زیر عرشه , که در صورت عدم مراقبت بدنه و سیستم برقی قایق را نیز مختل میکند.
6 – روغن کاری و تعمیر


بسته به نوع قایق شما , ممکن است ده ها لولا و مفصل داشته باشد که نیاز به توجه دارند. خوردگی و کثیفی عمومی ممکن است ایجاد شود و باعث گیرکردن قطعات متحرک شود. بنابراین مهم است که به طور خلاصه همه قطعات متحرک با بررسی کنید و در صورت نیاز روغن یا روان کننده استفاده کنید.

7 – جعبه اورژانس و کمک های اولیه

حتی اگر در یک سفر ساده در دریاچه بیرون میروید , ضروری است که وسایل اولیه اضطراری و کمک های اولیه را در دسترس داشته باشید.
کیت اضطراری شما باید شامل لوازمی برای نگهداری اولیه اضطراری , شعله های منور و بیسیم اضطراری باشد.

8 – اطمینان از سالم بودن چراغ های ناوبری

چراغ های ناوبر و دریایی در روز و شب کاربرد دارند , حتی اگر قصد ندارید تا غروب خورشید در آب بمانید , باید برای موارد غیر منتظره آماده باشید و توانایی حرکت با خیال راحت در آب را داشته باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
موجود است، هم‌اکنون میتوانید سفارش دهید!
ناموجود!